Followers

Feb 11, 2011

Taubat Nasuha : BerTaubatLah Sebelum TerLambat


Bila bangun pagi kerjakan Subuh dan sempat recite Al-Quran seSurah. Terasa berat dosa yg dipikul sejak masa lalu. Tetiba ada rasa ingin tahu tentang Taubat Nasuha. Betapa xtau nye aku dan betapa banyak lagi yg aku xtau. Terusku online dan kuGoogle tentang apakah itu Taubat Nasuha.



Taubat Nasuha adalah
=> bertaubat dari dosa yang diperbuatnya saat ini dan menyesal atas dosa-dosa yang dilakukannya di masa lalu dan berjanji untuk tidak melakukannya lagi di masa mendatang.
(source->click here)

firman Allah dalam surat Ali Imran ayat: 133,
"Bersegaralah kepada ampunan dari tuhanmu dan kepada surga yang luasnya seluas langit dan bumi yang disediakan untuk orang-orang yang bertakwa yaitu orang-orang yang menafkahkan hartanya baik di waktu lapang maupun sempit dan orang-orang yang menahan amarahnya dan memaafkan kesalahan orang dan Allah menyukai orang-orang yang berbuat kebajikan. Dan juga orang-orang yang apabila mengerjakan perbuatan keji atau menganiaya diri sendiri mereka ingat akan Allah, lalu memohon ampunan terhadap dosa-dosa mereka dan siapa lagi yang dapat mengampuni dosa selain daripada Allah? Dan mereka tidak meneruskan perbuatan kejinya itu, sedang mereka mengetahui."

(source->click here)


Link

No comments: